Elektroentreprenør Guriby har kjøpt seg 6 nye montasjebiler. Men hva gjør man når bilimportøren ikke har mange nok gule biler? Helfolierer! Her ser dere Geir og Raymond i fint driv mot et nydelig resultat og en fornøyd kunde. Det geniale er at når skal folien skal av igjen om noen år, blir bilen like svart og blank som før.
Man ramler jammen borti mye rart i dette yrket.
Et firma ønsker at sine ansatte (mannlige formoder jeg) skal ha på seg mansjettknapper med logo og produktet de selger, Hva er mer naturlig enn å ringe et skiltfirma for å få ordnet det.
Her har vi brukt en metode som heter doming for å få den forhøyete linseeffekten. Godt noen er opptatt av detaljer og det ble visstnok en fin fest.
Et trommesett ble funnet på loppis, det var litt stakkarslig og slitent – men etter ny folie på alle trommene er det så godt som nytt, eller bedre enn nytt.
I dag skriver Fagtidsskriftet Profilering om Jarles bil.
Det hele startet med at jeg kjøpte meg ny bil og ville ha et annerledes utseende på bilen, ler profileringsdesigner Jarle Myrvold, daglig leder i profileringsbedriften Studio 5 Dekor as i Sandvika. Det er han som fikk kunstneren til å lage motiver fordi han selv ville ha et bildekor som var fullstendig annerledes. Deretter fikk han grafisk designer Mari Breili til å sette kunstnerens motiver sammen som et bildekor. Han forteller at det ligger mange timer med arbeid bak både utforming og montering av hans spesielle bildekor. Han var ikke klar over at kunstneren ville gå videre med restene av monteringen, der overskuddsfolie som var trykt ikke ble brukt på bilen.
Les mer på profileringsnytt.no!
I kveld er åpningen av Susannes utstilling Returpunkt, og Budstikka skrev blandt annet om hvordan hun ble inspirert av dekoreringen av bilen til Jarle.
Vi har dekket Jarles bil med Susannes kunst!
Susanne stod altså for motivene, mens Mari satte dem sammen og Jarle selv la folien på bilen.
Enjoy!